Size Destek Olmaya Hazır 56 Şirket

İş ve staj arayışınızda bu şirketleri es geçmeyin!

Junior Postası'ndan selam! Güzel bir hafta geçirmeni dileriz.

Yeni sayımızla tekrar birlikteyiz. Artık sana İstanbul'dan değil, Tokat'tan sesleniyoruz. Tersine göçü destekliyoruz ve şartları uygun olan herkes için değerlendirilmesi akıllıca olabilecek bir seçenek olarak görüyoruz.

Bu hafta sana, yıllardır bize akıl danışan herkese önerdiğimiz süper bir listeden bahsetmek istiyoruz: Türkiye'de Gençlere Destek Olabilecek Yazılım Firmaları listesi.

 

Listeyi Nasıl Kullanabiliriz

Ben (Hasan) listeden nasıl faydalandığımı kısaca anlatayım. 2019'da staj aradığım zamanlar doğru hazırlanmış bir CV ve kendimi güzelce ifade ettiğim kısa bir metinle bu listedeki tüm şirketlere e-posta gönderdim. E-posta gönderirken sadece listede bulunan e-postalara değil, şirketlerin web sitelerindeki iletişim ve insan kaynakları e-postalarına da yazdım. Çünkü listede yer alan bazı e-postalar kişisel e-postaydı (isim@şirket.com gibi). Hatta birisi, ben işten ayrıldım, şu adrese yazabilir misin bile demişti.

Gönderdiğim e-postaların büyük bir kısmına cevap alamadım, bir kısmına olumsuz dönüş aldım ama soru sorma, eğitim, mentorluk gibi konularda yardımcı olabileceklerini söylediler. Üç şirket ise mülakat aşaması için olumlu döndü. Yaptığımız görüşmeler sonucunda bir şirketle anlaştık ve staj için İstanbul'a geldim. Böylece Frontend Developer olarak teknoloji kariyerim başlamış oldu. (Bu üç şirketi merak ediyorsan bu e-postayı cevaplayarak bilgi alabilirsin.)

Ben de (Nida), bir UI/UX Designer olarak listeden yukarıdaki şekilde faydalandım ve birçok dönüş aldım. Sen de alanın fark etmeksizin bu yazılım şirketlerine yazabilir ve senin için uygun bir fırsat sunup sunmadıklarını sorabilirsin. Yazdığın şirketlere gencleredestek.com ve hatta Junior Postası aracılığıyla ulaştığını söylersen hem gencleredestek.com'a hem de bize katkı sağlamış olursun.Bir tüyo: Web sitesi henüz güncellenmediğinden olsa gerek, kaynağı niteliğindeki dokümanda web sitesinden daha fazla şirket var. Özellikle listenin en altındaki, henüz e-posta yağmuruna tutulmamış bu yeni şirketleri kaçırma deriz 😊.

Web sitesi:

Google Dokümanı:

 

Gençlere Destek'in Tarihçesi

Türkiye'de Gençlere Destek Olabilecek Yazılım Firmaları listesi Serdar Doğruyol tarafından 2019'da bir tweet'le duyuruldu:

Ardından 2022'de liste bir web sitesine dönüştürüldü:

Bütün ekibin eline sağlık. Umarız çok daha fazla şirketi bu listede aktif bir şekilde görürüz.

 

Bonus – Serdar Doğruyol'un İlham Verici Hikayesi

Teknoloji-yazılım alanında çalışan herkesin Serdar Doğruyol'u tanıması ve yaptığı işleri bilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Staj yaptığım zamanlar ofise gidip gelirken sürekli dinlediğim üç yazılım geliştirici videosundan birisi olan yukarıdaki videoyu izlemenizi tavsiye ediyoruz.

Bültenimizi iletme yoluyla almış olan arkadaşlarımız! Gelecek sayıları kaçırmamak için hemen kaydolun:

Değerli okuyucularımız, bizi desteklemek için bültenimizi çevrenize önerebilirsiniz. Ayrıca bülteni geliştirebilmemiz için geri bildirimlerinizi de bize yazabilirsiniz.

Ekonomik anlamda destek olmak için Buy Me a Coffee profilimizi kullanabilir, iş birliği ve sponsorluk konularıyla ilgili bu e-postayı yanıtlayarak bize ulaşabilirsiniz.

Sevgilerle,

Nida & Hasan